Statuetki Dobrego Łotra otrzymali:
SALVATORE PRESTI
Dopo Questo Esilio
ANDRE MONIZ VIEIRA Tregua
SEBASTIAN JUSZCZYK, MATEUSZ PRZYŁĘCKI
Nie moja wina, ale moja kara
SEBASTIAN JUSZCZYK
(Nie) przerwane więzi
MACIEJ JANKOWSKI
Broken Head
PATRYCJA POLKOWSKA
Efekt Halo
Filmy zgłoszone na Festiwal „Prison Movie” w roku 2023
Opisy filmów pochodzą z Kart Zgłoszeniowych
Rok produkcji / production year: 2021
Czas / film duration: 6:10
Scenariusz / screen play: Ewelina Startek oraz dzieci
Reżyseria / direction: Sebastian Juszczyk, Mateusz Przyłęcki
Zdjęcia / cinematography: Sebastian Juszczyk
Muzyka / music: Sebastian Juszczyk
Opis filmu:
,,W Europie ponad 2 miliony dzieci jest oddzielonych od rodzica, który odbywa karę pozbawienia wolności. Dla dziecka pozbawienie wolności jego rodzica oznacza nie tylko utratę ważnej dla niego osoby, ale także wiąże się ze wstydem, marginalizacją, stygmatyzacją i rówieśniczym wykluczeniem. Dzieci osób osadzonych są cichymi ofiarami przestępstwa, ponoszą bowiem ciężar emocjonalny i społeczny sytuacji, w której nie one zawiniły. Rokrocznie międzynarodowa organizacja networkingowa organizuje kampanię społeczną „Not my crime, still my sentence” – „Nie moja wina, ale moja kara”.
W 2021 w ramach organizowania kampanii Małopolskie Stowarzyszenie Probacja wyprodukowało film, w którym w pełni oddało głos dzieciom z doświadczeniem rodzica w więzieniu. W filmie możemy usłyszeć oryginalny głos dzieci, objętych pomocą Stowarzyszenia, natomiast w celu ochrony wizerunku tych dzieci w filmie występują aktorzy”.
Rok produkcji / production year: 2020
Czas / film duration: 10:11
Reżyseria / direction: Michał Kacprzak i Agnieszka Bresler
Scenariusz / screen play: Michał Kacprzak
Zdjęcia / cinematography: Michał Kacprzak
Produkcja / production: Stowarzyszenie Kolektyw Kobietostan
Opis filmu:
,,W drugiej połowie lipca 2020 w Zakładzie Karnym w Krzywańcu odbył się niezwykły projekt, zrodzony z połączenia wieloletniego programu Leśna Kolonia oraz realizowanego po raz drugi na terenie ZK przez Kolektyw Kobietostan programu Lato w teatrze. Osadzone kobiety mogły wziąć udział w wyjątkowym dwutygodniowym procesie twórczym nastawionym na odbudowę i wzmocnienie relacji w wypracowanej z uwagi na pandemię specjalnej formule korespondencyjno-objazdowej. Pierwszego dnia dzieci uczestniczących w programie kobiet otrzymały pocztą paczki z mapami kreatywnych zadań i materiałami do pracy na pełne dwa tygodnie podczas których pozostawały w codziennym kontakcie z prowadzącymi i mamami. Dodatkowo młodzi uczestnicy każdego dnia otrzymywali realizowane przez prowadzących wspólnie z matkami na terenie Zakładu Karnego kolejne odcinki słuchowiska o przygodach Pędrka oraz wideo wiadomości od mam.
W drugim tygodniu ekipa prowadzących odwiedziła każde dziecko w domu, kręcąc teledysk do stworzonej w ramach kreatywnych zadań piosenki i zbierając prace plastyczne dzieci. Stworzone ze sobą elementy utworzyły rzeźbę Pędrka, którą ustawiono i uroczyście odsłonięto na zakończenie projektu na dziedzińcu Zakładu Karnego w Krzywańcu. Był to również moment premiery teledysku i piosenki KłM JESTEM, do której zwrotki układały i rapowały dzieci, a refren mamy. Książką, która pomogła zbudować prowadzącym ten pomost, były Przygody Pędrka Wyrzutka Stefana Themersona, bajkowa opowieść o poszukiwaniu własnej tożsamości i o społecznym przyzwoleniu na odmienność. W projekcie obok kobiet obecnie odsiadujących wyroki pozbawienia wolności udział wraz ze swoimi dziećmi wzięły również przebywające już na wolności uczestniczki poprzedniej edycji programu, tworząc wspólnie zespół ponad podziałami i wykluczeniem, dowodząc niezwykłej siły teatru jako narzędzia resocjalizacji”.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 7:05
Reżyseria / direction: Jacek Suwor
Scenariusz / screen play: Jolanta Wiszniewska
Zdjęcia / cinematography: Jacek Suwor
Muzyka / music: Baza muzyczna Envanto Elements
Opis filmu:
,Reportaż opisujący projekt „Drużyna Kopernika”, w którym profesjonalni artyści wraz z osadzonymi tworzą jeden obraz złożony z 21 mniejszych dzieł”.
Rok produkcji / production year: 2019
Czas / film duration: 14:00
Reżyseria / direction: Patrycja Polkowska
Scenariusz / screen play: Patrycja Polkowska
Zdjęcia / cinematography: Alicia Devaux
Produkcja / production: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
Opis filmu:
,,Wybierz miejsce i obserwuj. Podsłuchuj. Bohaterowie filmu to wychowankowie zakładu poprawczego. Studzieniec to zakład otwarty, który bardziej przypomina przymusowe kolonie niż rygorystyczne więzienie. W takim miejscu nie odbywa się czasowo określonej kary – gdy się tam trafi można wyjść dopiero w dniu dwudziestych pierwszych urodzin. Głównym sposobem kontaktu ze światem zewnętrznym jest znajdujący się w pokoju wychowawcy telefon stacjonarny”.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 1:22
Reżyseria / direction: Sebastian Juszczyk
Scenariusz / screen play: Ewelina Startek, Sebastian Juszczyk, Jagoda Bielawska
Zdjęcia / cinematography: Sebastian Juszczyk
Muzyka / music: Sebastian Juszczyk
Opis filmu:
,,W Europie ponad 2 miliony dzieci jest oddzielonych od rodzica, który odbywa karę pozbawienia wolności. Dla dziecka pozbawienie wolności jego rodzica oznacza nie tylko utratę ważnej dla niego osoby, ale także wiąże się ze wstydem, marginalizacją, stygmatyzacją i rówieśniczym wykluczeniem. Dzieci osób osadzonych są cichymi ofiarami przestępstwa, ponoszą bowiem ciężar emocjonalny i społeczny sytuacji, w której nie one zawiniły.
Wiele z tych dzieci tęskni za swoim rodzicem, nie mogąc realizować swojego prawa do kontaktu z nim. Film ukazuje rzeczywistość więzienną w obszarze kontaktów rodzica z dzieckiem, w której czas jest jednym z ważniejszych czynników. Limitowany, nigdy me wystarczający, narzucający presję na uczestników spotkania”.
Rok produkcji / production year: 2019
Czas / film duration: 13:37
Reżyseria / direction: Agnieszka Bresler i Mira Boczniowicz
Scenariusz / screen play: Mira Boczniowicz
Zdjęcia / cinematography: Mira Boczniowicz
Produkcja / production: Stowarzyszenie Kultura Oświata Teatr
Opis filmu:
„Interdyscyplinarny projekt Kobietostan / Ofelie wyrósł z niezgody na marginalizację społeczną kobiet ze środowisk defaworyzowanych i ich głosów, promując równouprawnienie, umocnienie i siłę kobiet funkcjonujących poza główną tkanką społeczną. W pierwszej połowie 2019 roku przeprowadzony został blok spotkań warsztatowych z pogranicza teatru, plastyki, fotografii, filmu i literatury skierowany do kobiet osadzonych na oddziale żeńskim Zakładu Karnego Nr 1 we Wrocławiu. Prowadzące projekt artystki – reżyserka Agnieszka Bresler i aktorka Anna Skubik przez trzy miesiące spotykały się z uczestniczkami by wspólnie odkrywać swoje głosy, talenty i pomysły oraz mierzyć się z postacią szekspirowskiej Ofelii.
Analizując i przyglądając się pozornej słabości Ofelii, tropiły przyczyny własnych słabości i poszukiwały sposobów, by przekuć je siłę. Odnajdując siłę Ofelii, odnajdywały własną. Równolegle do pracy warsztatowej powstawał film dokumentujący ten proces autorstwa Miry Boczniowicz we współpracy z Agnieszką Bresler”.
Rok produkcji / production year: 2019
Czas / film duration: 6:49
Reżyseria / direction: Paulina Galanciak-llczyszyn i Agnieszka Bresler
Scenariusz / screen play: Paulina Galanciak-llczyszyn i Agnieszka Bresler
Zdjęcia / cinematography: Paulina Galanciak-llczyszyn i Agnieszka Bresler
Produkcja / production: Stowarzyszenie Kolektyw Kobietostan
Opis filmu:
,,Po drugiej stronie lustra” to projekt teatralny Kolektywu Kobietostan i Fundacji TIFF Collective skierowany do dzieci kobiet osadzonych w Zakładzie Karnym w Krzywańcu pod Zieloną Górą. W ramach Lata w Teatrze na terenie przywięziennego kompleksu hotelowego dzieci wzięły udział w 2-tygodniowym programie warsztatów teatralnych i plastycznych zakończonych spektaklem. W procesie jego budowania towarzyszyły im matki, pomagając w szyciu kostiumów, przygotowywaniu scenografii czy budowaniu scen. Ostatniego dnia projektu cały zespół wszedł na teren więzienia, by przekształcić surową i nieprzyjazną salę widzeń w przestrzeń teatralną, fantastyczny świat szachów, magicznych postaci i alternatywnej rzeczywistości, podążając za opowieściami z książki Alicja po drugiej stronie lustra Lewisa Carrolla. Finałowy pokaz na sali widzeń otwarty był dla innych osadzonych, administracji więziennej, rodzin dzieci uczestniczących w projekcie oraz lokalnych władz i ludności. Teatr stał się na czas pokazu narzędziem pozwalającym „odczarować” okrutną przestrzeń więzienną, przeobrazić ją w miejsce niesamowite, niezwykłe, wypełnić je dziecięcą wiarą, wyobraźnią i energią”.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 30:00
Reżyseria / direction: Salvo Presti
Scenariusz / screen play: Salvo Presti
Zdjęcia / cinematography: Emanuele Torre
Muzyka / music: E l’ora dell’amore – I Camaleonti – CBS, 'Davide’ – Livio Minafra – Egea Music, 'Ave Maria’ – Pietro Mascagni -Arrangement Franco Mancuso
Opis filmu:
Mówi się, że czas koi ból, leczy rany. Ten projekt filmowy, zrodzony dzięki projektowi CPIA prowincji Mesyna i zrealizowany w więzieniu Barcellona Pozzo di Gotto (Me), opowiada o ranach duszy, refleksjach nad możliwymi sposobami ich przezwyciężenia. Miejscem akcji jest stara szkoła/biblioteka sądowego szpitala psychiatrycznego, przestrzeń niemal metafizyczna, pełna przestarzałych przedmiotów, bólu i uśmiechów zagubionych w czasie.
Vito, główny bohater filmu, podczas pobytu w areszcie odnajduje w zakamarkach swojej pamięci wspomnienie „akcji ratunkowej” na morzu, uprowadzenia dziewczyny ze zwojów wzburzonego morza i śmierci. Ratunek, który w katharsis wspomnień i w jego odsłonięciu staje się „zbawieniem” dla niego samego, tajemniczą ochroną przed dżunglą zła, która otacza ludzką kruchość, przed niepewną ścieżką złożoną z ryzykownych relacji na terytorium duszonym przez bezwzględne mechanizmy przemocy dla przetrwania. W ten sposób również dla wszystkich innych, usuniętych z płynności czasu, wiek niewinności, blaski i nieszczęścia dzieciństwa powracają, muzyka jako sztuka. To wykracza poza słowa i skanuje utracone fotografie, egzystencjalne pęknięcia i próby dostosowania.
I wreszcie pamięć i miłość, nierozerwalne połączenie każdej ludzkiej narracji. A potem Sycylia, kraina opuszczenia i spustoszenia, przemocy i zawieszenia brzęczącego słońca, zdradzonej i źle strawionej nowoczesności.
Pozostają cisze zagubionych zakątków, zakurzone przedmieścia, usunięte wnętrzności, zapomniani zmarli, którzy jednak w walce z zapomnieniem mogą również stać się poetycką odpornością, skałami znaczenia we wzburzonym morzu banalności i brzydoty, niewypowiedzianymi tekstami, powolnością pod prąd, poszukiwaniem początków. Ta uratowana w odległy letni dzień dziewczyna stała się kobietą, nierozerwalny wątek podziemnych korespondencji prowadzi do rany maryjnego obrazu, gdzie będzie mogła naprawić zapomniany świat, jedyny możliwy znak miłości.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 50 min
Reżyseria / direction: Lorrin Deleanu
Scenariusz / screen play: Lorrin Deleanu
Zdjęcia / cinematography: Videografiasi.ro
Muzyka / music: Various Artists – Artlist
Produkcja / production: LORRINART FILMS S.R.L. Botosani Romania
Opis filmu:
W filmie na pierwszy plan wysuwa się młody informatyk Anrei, który w związku z problemami finansowymi zwraca się do sztucznej inteligencji w celu wyjścia z impasu. Od sztucznej inteligencji dowiaduje się o świętej karcie, z której może uzyskać pewną sumę pieniędzy, ale może jej użyć tylko zgodnie z zestawem zasad. Andrei nie przestrzega tych zasad i wypłaca większą sumę pieniędzy, kończąc w więzieniu. Tutaj przeżywa wiele przygód, a później korzysta z dnia poza więzieniem, co pomaga mu zrozumieć, że wolność jest o wiele cenniejsza niż szybkie wzbogacenie się.
Rok produkcji / production year: 2019
Czas / film duration: 41:36
Reżyseria / direction: Maciej Jankowski
Scenariusz / screen play: Maciej Jankowski
Zdjęcia / cinematography: Maciej Jankowski
Opis filmu:
Andrzej ma poważne problemy z narkotykami. Trafia do więzienia, na specjalny oddział dla starszych przestępców. Aby walczyć o związek ze swoją dziewczyną, decyduje się rozpocząć terapię.
Podczas tej podróży odkrywa własne emocje i uświadamia sobie istnienie różnych warstw własnego życia wewnętrznego. Walka o dziewczynę staje się również walką o samego siebie.
Czy odniesie sukces w tej walce?
Rok produkcji / production year: 2022
Czas / film duration: 50:00
Reżyseria / direction: Andre Moniz Vieira
Scenariusz / screen play: Andre Moniz Vieira
Zdjęcia / cinematography: Andre Moniz Vieira, Luis Diniz
Muzyka / music: Max H.; Maya Belsitzman; Matan Ephrat; Palm Blue; Yehezkel Raz; (Copyright License Acquired)
Produkcja / production: Associacao Cultural Casa lnvisivel (Catarina Ciaro and Cristina de Sousa)
Opis filmu:
Urzekająca podróż w ramach „TREGUA”, projektu społeczno-artystycznego, który odkrywa transformacyjną moc sztuki za murami więzienia. W tym 5O-minutowym filmie można zobaczyć niezwykłą współpracę między pięcioma utalentowanymi artystami i dwunastoma osobami przebywającymi w więzieniu, jak przełamują stereotypy, redefiniują swoją tożsamość i tworzą niezwykłą linię niezwykłą linię produktów.
„TREGUA” to otwierająca oczy eksploracja życia więźniów, pokazując ich niesamowite talenty artystyczne i podkreślając ich potencjał rozwoju osobistego i wkładu społecznego. Poprzez ten projekt, finansowany z budżetu partycypacyjnego Portugalii, ci mężczyźni wkraczają na ścieżkę upodmiotowienia, uwalniając się od ograniczeń więzienia, ograniczeń związanych z zamknięciem. Zanurz się w dziesięciomiesięcznej podróży, podczas której ci osadzeni w więzieniach rozwijają umiejętności techniczne i artystyczne, znajdując ukojenie i cel w swojej twórczej ekspresji. Dzięki ich wspólnym wysiłkom, ustanawiają markę „TREGUA”, produkując całą linię która odzwierciedla ich pasję, odporność i talent. Z przełamywaniem stereotypów jako głównym tematem, „TREGUA” rzuca wyzwanie dominującym wyobrażeniom o życiu za kratkami. Pokazuje człowieczeństwo, emocje i interakcje, które istnieją za murami więzienia, udowadniając, że więźniowie mają
aspiracje, potencjał i marzenia, które czekają na realizację.
Dzięki intymnym wywiadom, zapierającym dech w piersiach dziełom sztuki i materiałom zza kulis, ten dokument zachęca do ponownej oceny z góry przyjętych założeń i zaangażowania się w transformujący dialog. Poznaj moc sztuki jako katalizatora zmian, wspierającego integrację społeczną, przedsiębiorczość i tworzenie możliwości zatrudnienia.
„TREGUA” to zaproszenie dla społeczności międzynarodowej do przyłączenia się do zespołu Tregua w ich misji wypełniania luk, wspierania zrozumienia i wykorzystanie niewykorzystanego potencjału osób przebywających w zakładach karnych.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 32:47
Reżyseria / direction: lulian Glita
Scenariusz / screen play: Costin Mincu – inmate
Zdjęcia / cinematography: Alin George Anastasescu – inmate
Muzyka / music: Daniel Miron Dragomir – inmate
Produkcja / production: Happiness of Colors Association
Opis filmu:
Film śledzi losy 5 bohaterów, osadzonych w więzieniu Bukareszt-Rahowa, ich codzienne obowiązki i udział w sztuce teatralnej/programie reedukacyjnym. Program reedukacyjny i sposób, w jaki ta aktywność pomaga im przezwyciężyć niepokój i lęki. Podobnie jak lalka rosyjska, tworzenie tego filmu jest częścią innego działania reedukacyjnego, sztuki. Proces terapii dla zespołu produkcyjnego, osadzonych w tym samym zakładzie karnym.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 5:00
Reżyseria / direction: Eugenio Melloni
Scenariusz / screen play: Eugenio Melloni with the laboratoriaI participation of prisoners Marco, Lorenzo, Harrison, lnge, Adberrhaim, Francesco, Davide
Muzyka / music: Stefano Mario Ricatti, music given to free use, taken from the song „11 sogno”
Realizacja / realization: IO sottoscritto acconsento, all’interno del festiwal, alla proiezione parziale o completa del film in formato digitale / I hereby consent to, within the frame work of the Festiva, piecemeal o comprehensive presentation of the film in the electronic
Opis filmu:
W lutym 2023 r. administracja miasta Ferrara (Włochy) wraz ze stowarzyszeniami wolontariuszy zorganizowała konkurs, w którym poproszono obywateli o napisanie sugestii lub nagranie 5-minutowych filmów o tym, jak ulepszyć dzielnice, w których mieszkają. Nawet niektórzy więźniowie z więzienia w Ferrarze zdecydowali się wziąć udział w konkursie. Ostatecznie zdobyli oni pierwszą nagrodę w sekcji wideo. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się podczas wydarzenia otwartego dla publiczności 4 maja. Stworzenie filmu do udziału w konkursie było możliwe dzięki Laboratorium Kina, które odbywa się wewnątrz więzienia, koordynowanego przez reżysera i scenarzystę-wolontariusza, Eugenio Melloni. Początkowa praca laboratoryjna grupy koncentrowała się na tym, jak można wykorzystać okazję, jaką daje konkurs miejski, jako moment dialogu między więźniami wewnątrz i na zewnątrz więzienia. Wniosek był następujący: trzeba było powiedzieć, że Piękno może żyć w każdym miejscu.
Film w jakości Full HD nakręcony profesjonalnymi kamerami.
Postprodukcja przez reżysera. Organizacja zdjęć: Dyrekcja Więzienia i Służby Edukacyjne.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 33:00
Reżyseria / direction: Miriam Cossu Sparagano Ferraye
Scenariusz / screen play: Miriam Cossu Sparagano Ferraye
Zdjęcia / cinematography: Miriam Cossu Sparagano Ferraye
Opis filmu:
Wiosną 2022 r. filmowiec i socjolog weszli do zakładu karnego Ucciardone w Palermo z zamiarem zaangażowania grupy więźniów w pisanie filmu na temat relacji między więzieniem a społeczeństwem za pomocą metodologii partycypacyjnej Funkino. W ten sposób rozpoczęła się i nadal trwa próba nadania życia filmowi napisanemu poprzez delikatne zbieranie osobistych historii, a następnie przekształcenie ich w jedną wspólną historię.
Rok produkcji / production year: 2022
Czas / film duration: 23:00
Reżyseria / direction: Kinga Wasilewska
Scenariusz / screen play: Kinga Wasilewska
Zdjęcia / cinematography: Adam Kossakowski, Maciej Dmowski
Muzyka / music: Baza muzyczna „Paris Music”
Produkcja / production: TVP 3 Bydgoszcz
Opis filmu:
Są funkcjonariuszami od zadań specjalnych. Odpowiednio wyselekcjonowani i przeszkoleni muszą być gotowi na wszystko.
Do „akcji” wkraczają między innymi wtedy, gdy osadzeni są agresywni i nie chcą podporządkować się do panujących w więzieniu zasad. Z czym mierzą się członkowie Grupy Interwencyjnej Służby Więziennej?.
Rok produkcji / production year: 2022
Czas / film duration: 10:00
Reżyseria / direction: Alicja Borsiak-Śleszyńska, Katarzyna Oleszczuk
Scenariusz / screen play: Alicja Borsiak-Śleszyńska, Katarzyna Oleszczuk
Zdjęcia / cinematography: Agata Młynik
Muzyka / music: Jacek Śleszyński
Produkcja / production: Stowarzyszenie POSTIS
Opis filmu:
Film jest efektem współpracy Aresztu Śledczego w Olsztynie ze Stowarzyszeniem Postis w zakresie readaptacji społecznej skazanych.
Rok produkcji / production year: 2022
Czas / film duration: 03:12
Reżyseria / direction: Łukasz Róg
Scenariusz / screen play: Łukasz Róg
Zdjęcia / cinematography: Łukasz Róg
Muzyka / music: Johann Johannsson
Opis filmu:
Film pokazuje pracę grupy interwencyjnej Służby Więziennej.
Rok produkcji: 2023
Czas: 04:44
Reżyseria / direction: Paweł Jezierski
Scenariusz / screen play: Paweł Jezierski
Zdjęcia / cinematography: Paweł Jezierski
Muzyka / music: Audiomautix https://goo.gl/dZg3Us
Produkcja / production: Areszt Śledczy w Białymstoku
Opis filmu:
8 godzin z życia informatyka.
Rok produkcji / production year: 2023
Czas / film duration: 03:43
Reżyseria / direction: Adam Moroz
Scenariusz: Adam Moroz
Zdjęcia / cinematography: Adam Moroz
Muzyka / music: lllenium-Georgia Kill – hold on Ali Bakgor Remix
Opis filmu:
Pies służbowy – specjalny w obiektywie przewodnika/ opiekuna.
Rok produkcji / production year: 2022
Czas: 25:00
Reżyseria / direction: Arkadiusz Hołojuch
Scenariusz / screen play: Arkadiusz Hołojuch
Zdjęcia / cinematography: Arkadiusz Hołojuk, Przemysław Cieślak
Muzyka / music: Arkadiusz Hołojuk, Przemysław Cieślak
Produkcja / production: Oddział Zewnętrzny w Dobrowie Aresztu Śledczego w Koszalinie.
Opis filmu:
Tomek trafia do zakładu karnego. Jego plan na odbycie kary jest prosty. Sądzi, że wystarczy się dostosować do nicnierobienia, przeczekać i odsiedzieć swoje.
Zostaje skierowany do pracy na bibliotece, w której upatruje swoją spokojną przystań i idealne miejsce do nicnierobienia. Jednak więzienna proza dnia staje się dla niego męcząca. Spotyka na swojej drodze Marcina, który swoją postawą skłania go do przemyśleń. Widzi w nim zaangażowanie, siłę oraz determinację. Tomek odkrywa, że Marcin swoją wytrwałości w działaniu przypomina mu rybę, która wciąż zmaga się z prądem płynąc w górę rzeki…
Rok produkcji / production year: 2022
Czas / film duration: 04:00
Reżyseria / direction: Forte Ivan (deatined)
Scenariusz / screen play: Detainees
Zdjęcia / cinematography: Forte Ivan (detained)
Muzyka / music: Forte Ivan
Opis filmu:
Jest to film krótkometrażowy, w całości napisany, wyreżyserowany i zrealizowany przez więźniów z Paola Circondarial House, przy użyciu niewielu dostępnych im środków, w kontekście działań reedukacyjnych.
Wybranym tematem było naruszenie praw człowieka, którego doświadczyli w swoim życiu. Każdy z nich wyzwolił swoje własne emocje.
Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Olsztynie,
Al. J. Piłsudskiego 3
10-575 Olsztyn
(89) 524 87 45
Copyright © 2022 INTERNATIONAL FILM FESTIVAL IN OLSZTYN „PRISON MOVIE”